Przedsiębiorco! Składki ZUS opłacisz ze środków z rachunku VAT!
Do opłacenia składek w ZUS możliwe jest wykorzystanie środków z rachunku VAT. Aby tak się stało wystarczy przekazać składki do ZUS standardowym przelewem na indywidualny rachunek składkowy (NRS).
Jak to działa?
Dzięki mechanizmom, które w swoich systemach mają banki, po zleceniu zwykłego przelewu z rachunku, do którego został utworzony rachunek VAT, środki z rachunku VAT automatycznie uzupełnią lub pokryją kwotę przekazywaną w celu opłacenia składek (jeśli w systemie banku jest taka funkcja).
Opłacanie składek z rachunku VAT a split payment
Do opłacenia składek w ZUS nie należy stosować metody split payment (podzielona płatność), tylko zwykły przelew.
Zgodnie z przepisami, do takich rachunków jak indywidualny rachunek składkowy (NRS) metoda split payment nie ma zastosowania – bank nie prowadzi dla nich rachunku VAT. Jeśli ktoś do opłacenia składek wykorzysta metodę split payment, otrzyma zwrot środków. W takiej sytuacji należy ponownie przekazać środki do ZUS – tym razem zwykłym przelewem.
podstawa prawna:
- art. 62b ust. 2 pkt 2 lit. b Prawa bankowego
- art. 62c ust. 11 Prawa bankowego